zondag 3 april 2011

Voortgang

Een aantal weken zijn inmiddels voorbij sinds de start van mijn afstudeerproject. Ik ben voornamelijk bezig geweest met onderzoek en het maken van mijn onderzoeksdocument. De vraagstelling waarop dit onderzoek gebaseerd is luid:

" Kan de subjectieve herinnering van een persoon, aan de interactie met andere personen, naar de feitelijke wereld getrokken worden? En hiermee een betere hechtenis creëren tussen de betrokkenen doormiddel van een gezamenlijke herinnering. "

Natuurlijk heb ik bij deze vraagstelling ook een aantal deelvragen geformuleerd.

- Wat staat er aan de basis van deze subjectieve herinnering, waaruit is deze opgebouwd?

- Wat is het verschil tussen de subjectieve en feitelijke herinnering aan een interactie?

- Hoe kunnen we het herinneringsproces sturen of beinvloeden?

- Zijn er voorbeelden te vinden waarin het creëren van een centrale herinnering al gebeurd? Hoe kijkt het huidige gemoeide beroepenveld hier tegenaan?

- Welke rol kan ik als een ontwerper hierin spelen? Welke gereedschappen kan ik als ontwerper gebruiker om een invulling te geven aan deze ruimte tussen de subjectieve herinnering en feitelijk herinnering?



Na 2 maanden literatuur onderzoek en beschrijven is het voor mij tijd om een aantal vraagstellingen in de praktijk te testen. Resultaten van het onderzoek zal ik de komende dagen publiceren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten